tirsdag den 24. september 2013

Homecoming

I USA har de en tradition som hedder "Homecoming". Det ligger i starten af skoleåret og er en række begivenheder som bliver holdt for at sige velkommen til det nye skoleår (det er også på dette tidspunkt at nogle gamle elever holder genforening). På dette tidspunkt af året bliver der holdt en særlig vigtig amerikansk fodboldkamp og så er der en skolefest. Mig og nogle andre udvekslingsstudenter var lidt i tvivl om vi skulle tage med til skolefesten, som blev holdt i lørdags, da vi jo ikke kender så mange endnu. Men vi besluttede os for at tage med for oplevelsens skyld.
       Jeg spiste aftensmad for en italiensk restaurant sammen med syv andre udvekslingsstudenter heriblandt Fleur, Leah fra Tyskland og Eva fra Holland, som jeg efterhånden har lært ret godt at kende. Efter det tog vi til festen på skolen hvor vi gik sammen i lidt mindre grupper (mest fordi at nogle tog tidligt hjem andre blev længe osv.). Jeg er SÅ glad for at vi besluttede os for at tage afsted, det var en super sjov oplevelse at se hvordan sådan en amerikansk ting foregår i virkeligheden.
       Nogle ting var vildt underlige -folk danser fx helt anderledes- og musikken er også meget anderledes end i Danmark. Folk havde vildt fint tøj på og gik generelt meget op i det hele, hvilket var fedt! Alt i alt var det er enormt hyggelig aften hvor jeg især fik lært nogle andre YFU'er bedre at kende. Nedenunder er der lidt billeder :)  
Mig før Homecoming :) 

Mig, Fleur & Eva uden for restauranten.  

Vores bord på restauranten. Fra venstre er det Akane fra Japan, Fleur, Eva fra Holland, mig, Leah fra Hamborg i Tyskland, lidt-pinligt-kan-ikke-huske-hendes-navn fra USA og Hanna fra Japan. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar