onsdag den 11. september 2013

De første dage i USA


Hej alle jer derhjemme!
Håber I har det godt! Jeg har det fint, men alt er meget meget anderledes. Det hele er en meget stor mundfuld; nyt sprog, ny skole, ny familie.. Og så det med at være væk hjemmefra er lidt svært, men på trods af den store mundfuld har jeg det ret godt. Jeg har allerede utrolig travlt med lektier, være sammen med familien og andet. Tænkte at jeg ville fortælle jer lidt om hvad jeg har lavet her i weekenden. Jeg ankom som sagt fredag aften...

Lørdag
Kathy og Chuck har en tradition med hver lørdag morgen at tage på en lille hyggelig café og spise morgenmad der. Det gjorde vi og det var super hyggelig -glæder mig allerede til næste lørdag ;-) Kort tid efter hentede vi Fleur (min værtssøster) i lufthavnen. Om eftermiddagen gik Fleur, Chuck og jeg en tur i gennem byen. Michigan's stadium ligger midt inde i byen og lørdag aften var der "American Football" mod Notre Dame (et universitet i en stat tæt på Michigan). Michigan's universitet er nummer et i staten inden for amerikansk fodbold og Notre Dame er nummer to, så det var i den grad "Årets Kamp". Michigan's farver er gul og mørkeblå, så da F, C og jeg gik tur var hele byen fuld af mennesker i deres farver. Det var ret sjovt at føle byens ånd :) Resten af dagen slappede vi bare af og lærte hinanden bedre at kende. Både Fleur og jeg var meget ramt af jetlack! 

Søndag
Både Fleur og jeg havde brug for et par ting til skole og nye simkort til vores iPhones, så Kathy tog os med til det lokale (meget amerikanske) mall (shopping center). Ved 14-tiden kørte vi et lille stykke uden for byen hvor vi skulle se Chuck spille teater sammen med nogle andre fra nabolaget. Det var ret sjovt at se ham spille teater og synge (hele familien er meget musikalsk) , men jeg var desværre ret træt hele tiden. 

Alt i alt var det en super god start på mit ophold, synes at jeg fik lært dem godt at kende på den weekend. I mandags, begyndte jeg i skole, hvilket I nok skal høre meget mere om senere :) 

Downdown Ann Arbor 

Billede fra vores gåtur. Nogle af de mange i gule trøjer.  

Billede jeg har fundet på nettet fra kampen. Forestil jer alle i gule trøjer gik rundt i byen om dagen! Der blev slået rekord for antal mennesker som var inde at se universitets-fodbold. 

2 kommentarer:

  1. Haha, det kan jeg godt forestille mig! :D Har du dit eget værelse eller deler du det med Fleur?
    Er virkelig glad for, at det lykkedes at finde en (ankomst)familie til dig, og at du har det godt! Savner dig <3
    Knus Karen <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Savner også dig Karen! Jeg har mit eget værelse, hvilket jeg er ret glad for :) Der skal nok komme billeder snart. Knus Ida <3

      Slet