søndag den 6. oktober 2013

Weekend med dansk mad

Det har som alle andre weekender herover været en fantastisk weekend for mig! 
Fredag var jeg i biografen med Eva (fra Holland) og Aysha (fra Sweiz). Vi havde planlagt at se filmen "The Millers"/"Familien Miller -langt over grænsen", men vi kunne desværre ikke komme ind at se filmen da den er "R Rated" dvs. at alle der vil se den skal være 17 år. Har lige tjekket hvor gammel man skal være i Danmark for at se den -7 år er svaret- synes at det er lidt komisk at de er så strikse. Vi måtte i stedet se en anden film, som ikke var specielt god, men det var stadig en utrolig hyggelig aften :) 
Lørdag spiste vi morgenmad på en meget amerikansk morgenmadsrestaurent i byen, det gør vi hver lørdag hvilket jeg elsker! Chuck og Kathy havde spurgt Eva og jeg om vi kunne have lyst til at lave dansk og hollandsk mad til aftensmad lørdag aften. Det sagde vi selvfølgelig straks ja til. Så lørdag eftermiddag handlede vi ind og ledte efter ingredienser til vores retter. Ved siden af supermarkedet ligger der en stor butik hvor man kan købe Michigan merchaindise. Både mig og Eva købte en Michigan sweatshirt -jeg føler mig meget amerikansk nu ;-) 

 Frikadeller, kartofler og brun sovs, mmh.. Det hele var et hit ogfamilien synes at det var ret sjovt at smage, de havde dog lidt problemer med udtalen ;-) 

Eva's ret er traditionelt hollandsk. Det er grønkål og kartofler most sammen, hvilket kaldes "boerenkool"på hollandsk. Det smagte godt!   

Desserten var amerikanske "snickerdoodles", som Kathy bagte. Det er en slags kanelsmåkage, som smagte super godt! 

I dag søndag står den på lektier og afslapning. I eftermiddag skal jeg i biffen igen, nu med Kathy og Chuck, og se filmen "Gravity" i 3D, hvilket eftersigende er en af årets bedste film. Det glæder jeg mig til. Håber også at I i Danmark har haft en god weekend og generelt har det godt. Det er ikke alt som går som smurt, men jeg får det bedre og bedre hele tiden og nyder generelt at være her! 

Resultatet af en brugensviger, som jeg bagte for et par weekender siden. De var helt vilde med det, men havde igen lidt problemer med udtalen, haha. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar