mandag den 21. oktober 2013

Go Blue!

Her en lille opdatering med en nyhed fra Ann Arbor. Mine søde værtsforældre har tilbudt mig at blive min permanente familie i stedet for ankomstfamilie. Jeg har virkelig nydt at bo hos dem, og vi er et super godt match på mange områder, det eneste "men" er at de jo ikke har nogle hjemmeboende børn, men jeg har alligevel sagt ja til at blive boende. Det er en kæmpe lettelse for mig endelig at vide hvem min familie for året er, og hvor jeg skal være det næste år. Endelig er alt faldet på plads, og det hele tegner rigtig godt!
       De har to børn; Becca på 18, som netop lige er flyttet hjemmefra og begyndt på universitetet i Californien. Og så har de sønnen, Jeff på 21, som går på uni i Sct. Louis i Minnesota. Begge børn kommer hjem til jul, og foruden det, kommer Jeff også hjem til Thanksgiving. Glæder mig bestemt til at møde dem :)

Denne weekend har været fyldt med en masse amerikansk fodbold. Fredag tog jeg til fodboldkamp efter skole på skolen sammen med et par andre udvekslingsstudenter. Sæsonnen er snart slut så det er med at nyde hele stemningen, mens man kan :)
       Lørdag havde vi billetter til en amerikansk fodboldkamp ved Michigan Stadium, som ligger lige ved siden af min skole, her i Ann Arbor. Stadium'et er USA's største og da vi var der var der 110.000 mennesker -ret vildt! Kampen var ret spændende (også selvom jeg ikke forstod reglerne 100 %) og tæt meget af vejen, men Michigan endte med at vinde over nabostaten Indiana.
       Det var virkelig koldt at side næsten fire timer stille, men jeg havde en masse lag på og vi var rigtig heldige med vores pladser! Vi sad nemlig helt omme bagved/helt øverst oppe, under et lille halvtag, så vi undgik regnen da det begyndte at regne lidt. Michigan's farver er mørkeblå og gul og som I kan se på billederne var ALLE klædt i de farver; der var virkelig en fantastisk stemning! Når holdet fik point, dansede cheerleaders'ne og der blev råbt og sunget "Go Blue!" som er deres slogan. Jeg er virkelig glad for, at jeg havde muligheden for at se en kamp, det var en meget autentisk og amerikansk oplevelse :)
       Nu er jeg i gang med endnu en uge og har ret travlt i skolen med at skrive min første artikel i journalistik (gisp, det er svært at skrive godt på engelsk!), opstarte psykologi-projekt og lære noder i guitar, men det er heldigvis sjovt det meste af det! 

PS. Det med kommentarerne burde fungerer nu ;-)





5 kommentarer:

  1. Wow! Ser fantastisk ud! Næsten som en OB hjemmekamp...;) Dejligt at du havde en god weekend efter alle de mange overvejelser! Knus mor

    SvarSlet
  2. Hø, hø...nu hvor man let kan kommentere bare man vælger at kommentere som "anonym", kan du forvente rigtig mange kommentarer fra din hemmelige ven, som starter med M og rimer på bor, kram Mxx ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha hvor er du sjov! ...fortryder helt at jeg har tilladt kommentarer.. ;-)

      Slet
  3. Fedt, nu kender du jo din permanente familie, og det er ovenikøbet den samme! ;) Det er vel også rart at ikke skulle 'flytte' to gange? Det lyder også til, det var en stor oplevelse med fodboldkampen i lørdags -110.000 mennesker er ikke så lidt endda :-) <3 Har I ikke efterårferie i USA på et tidspunkt? Ha' en god uge <3 Knus Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen!
      Du kan tro at det er fedt nu at have en permanent familie -det er virkelig en lettelse :) Jeg ville ikke rigtig kunne orke at flytte familie, især når min nuværende er så god. Det var bestemt en super fed oplevelse! Vi har desværre ikke rigtig efterårsferie, men vi får fri 3 dage i forbindelse med thanksgiving i slutningen af november, hvilket jeg glæder mig til! Håber du har det godt, vi må snart tales ved :) Kram <3

      Slet