tirsdag den 15. oktober 2013

Chicago!


Jeg har haft en fantastisk weekend i storbyen Chicago!
Det har været skønt med en miniferie hvor jeg lærte mine værtsforældre bedre at kende, mødte Chucks søde familie og kom til endnu en stat, staten Illinois. Chicago ligger i det nordøstlige Illinois og det er derfor ”kun” 4-5 timer fra hvor jeg bor alt afhængig af trafikken selvfølgelig.
       Vi kørte fra Ann Arbor fredag eftermiddag og var fremme ved Chucks mor ved 20-tiden, da der var en masse trafik på motorvejen uden for Chicago. Chucks mor bor i et sødt, meget amerikansk småt hus i udkanten af Chicago, hvor vi var så heldige at kunne overnatte. Lørdag tog vi et ”The EL” (som er Chicagos S-tog/metro) ind til centrum hvor vi tilbragte hele dagen.
       Jeg blev vist rundt omkring Millennium Park, hvor ”The Bean” er. Det er en stor bønneformet statue, som man kan spejle sig i, og som er en stor turistattraktion. Om formiddagen tog vi elevatoren op i ”The Hancock Building” og endte på 94. etage med den smukkeste udsigt ud over Chicago. Vi spiste en god frokost og brugte eftermiddagen i ”The art insititute of Chicago”, som er byens største og mest anderkendte museum. Vi spiste aftensmad med Chucks mor på en diner i nærheden af hvor hun bor.
       Søndag morgen mødtes vi med Chucks søster, som også bor i byen, på en super hyggelig amerikansk morgenmadsrestaurent, hvor den stod på amerikanske pandekager, French toast osv. Først på eftermiddagen kørte vi hjem igen.
       Det var en super hyggelig weekend! Jeg kunne sagtens have brugt en hel uge der for der var massere at se, men her i USA har vi desværre ikke efterårsferie. Vi har til gengæld Thanksgiving-ferie som er 3 dage i slutningen af november, hvilket jeg glæder mig meget til! Håber I har det godt!

Jeg har for resten hørt fra flere at det er svært at lave kommentarer på indlæggene. Jeg tror, det virker hvis man under ”vælg profil” vælger ’anonym’. I skal så bare huske at skrive jeres navn, så jeg kan se hvem kommentaren er fra ;-)


"The Bean" i midten af Chicago.  

Nogle af de mange skyskrabere, som spejler sig i "The Bean". Som I kan se var vi utrolig heldige med vejret :) 

Lidt af parken og ellers en standard gade i Chicago.  

Hancock bygningen set fra neden.

Mig på 94. etage! 

Udsigten over smukke Chicago. 

 En del af muséet. 

Min morgenmad fra søndag; amerikanske "Blueberry pancakes", altså pandekager med blåbær. Og nej jeg spiste ikke alle seks stk. Portionerne er generelt kæmpe her!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar