lørdag den 30. november 2013

Thanksgiving

Torsdag var det Thanksgiving og derfor har jeg har thanksgiving-break, og derfor fri fra skole onsdag, torsdag og fredag. Det har været super fedt at opleve min første (hvis man ikke tæller Boulder, som er syv år siden, med) Thanksgiving, og opleve den på tradiotionel vis med en amerikansk familie.
       Jeg har heldigvis ikke haft så mange lektier, så jeg har haft god tid til at læse, gå i biffen, spille spil, gå ture, mødes med lidt venner osv. -alt det som jeg elsker at gøre i ferier. Det er de første fridage som jeg endnu har haft her, og det har virkelig været dejligt at have nogle afslappende dage!
       Chuck og Kathy's søn på 21, Jeff har været hjemme fra college, så ham har jeg fået mødt. Han tager tilbage til sit college, som er i byen Sct. Louis i morgen, og så kommer ham og deres datter Becca hjem igen om et par uger og holder juleferie.
       Jeg ved ikke hvor meget I ved om Thanksgiving, men de store traditioner er at spise en maaasse mad; de traditionelle retter er kalkun, tranebær-kompot, sweet potatoes, stuffing (brød og krydderurter, som man enten putter i kalkunen eller bager for sig selv med fond), sovs og selvfølgelig massere af tærte til dessert, for det meste græskar/pumpkin. Selvom vi kun var fire personer, lavede vi alle de traditionelle ting, hvilket var sjovt at smage. I kan se billeder her nedenunder. En anden traditionel ting er at se amerikansk fodbold i fjernsynet, hvilket vi også har gjort lidt -reglerne begynder at give lidt mere mening for mig, men der er langt fra det hele, som jeg forstår!
        "The holiday season" er for alvor i gang her i USA. Om ca. tre uger får jeg juleferie, hvilket jeg bestemt også ser frem til, selvom det bliver virkelig underligt ikke at fejre jul i Danmark i år.
       Nu hvor det jo er Thanksgiving, vil jeg gerne sige mange tak til alle jer derhjemme for tanker, emails, kommentarer her, pakker, facebook-likes (;-)) breve osv. det er virkelig dejligt at vide at nogle tænker på mig! Jeg har det godt her, og er virkelig taknemmelig for, at jeg har den fantastiske mulighed at være her i et år! Happy Thanksgiving!

 Vores 5,5 kg kalkun :)

En ud af de to hjemmebagte tærter. Vi havde pumpkin pie og denne kirsebær-tranebær tærte, mums!


Jeff, Kathy, Chuck og jeg rundt om Thanksgiving-bordet. 
     

1 kommentar:

  1. Så kan det vist ikke blive meget mere amerikansk! Thank you for sharing, sweety-pie ;) �� din danske mor

    SvarSlet