lørdag den 1. februar 2014

Vinter

Som I måske ved har vinteren i hele USA i år været ret vild! I det område som jeg er, er det normalt med sne og kulde, men slet ikke så meget og over sådan en lang periode, som vi har haft i år. Jeg har haft tre dage fri fra skole i starten af januar pga. at det var usikkert at gå udenfor og ikke mindst at køre. I sidste uge, havde vi i princippet også et par dage fri, men det havde jeg i forvejen pga. eksamener (det skal i nok høre mere om). Jeg har oplevet temperaturer ned til -27 grader (celcius) og en "windchill" (som er hvor koldt det føles) på -39 grader. Rimelig vildt! Alle jeg møder, prøver at overbevise mig om at denne vinter ikke er normal. Chuck fortalte mig at han har fundet ud af at vi har fået ca. 3 gange så meget sne i denne vinter ift. gennemsnitligt. Det har været fedt at opleve et par "snowdays" og det var hyggeligt både at have hvid jul og thanksgiving. ...men nu er jeg godt nok ved at være træt af sne og trænger lidt til varme og forår! Heldigvis er dagen lidt længere her end i Danmark. Håber at I kan holde varmen i Danmark! Her får I lige et par billeder fra kolde Michigan :)

Kathy og jeg som var ude at skovle sne tidligere i dag. Man vidste næsten ikke hvad man skulle gøre af alt sneen. 

Min veninde, Aysha, og jeg havde hørt om at det er muligt for sæbebobler at fryse. Så da vi havde en snowday prøvede vi dette underlige eksperiment og tog billeder. 

Egern i min have. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar